Jak sprawić, by nasza gra stała się naprawdę popularna? Jednym ze sposobów jest stworzenie zwiastuna gry, który “sprzedaje” i przyciągnie uwagę odbiorców. O tym w jaki sposób przygotować taki trailer opowiada Paweł Typiak, juror Turnieju Trójgamicznego.

Emocje w trailerze = emocje w grze

Zaczynając opracowywanie pomysłu na trailer warto zdać sobie sprawę z tego, że powinien on wywoływać emocje. Widz musi coś poczuć i najlepiej byłoby, gdyby emocja ze zwiastuna była tą samą, która dominuje w pełnej produkcji. Chodzi o to, by dać widzom przedsmak tego, czego doświadczą grając w pełną produkcję.

Do jakich emocji możemy się odwołać chcąc przykuć uwagę widza? Paweł podaje przykłady: zaskoczenie przez kontrast (np. szybkie sceny przeplatane slow motion), epicka akcja niczym z filmów Hollywoodzkich, czy humor. Najważniejsze jednak, by emocje przykuły uwagę odbiorców.

Pokaż grę

Trailery gier stworzone jako wyreżyserowane sceny wysokiej jakości, tzw. cinematici mogą przykuć oko, ale nie oddadzą w pełni tego, jak naprawdę wygląda gra. Pamiętajmy, że jeżeli nasz tytuł zbytnio będzie odbiegał od tego, co pokażemy w trailerze, może się to nam odbić czkawką. Widzowie i nasi gracze mogą uznać, że zostali przez trailer zwyczajnie oszukani, a tego na pewno nie chcemy.

Z drugiej strony, pokazanie w zwiastunie gameplayu z gry pozwala widzowi poznać sterowanie, wygląd ekranu głównego, ogólny feeling gry. Na pewno gameplay będzie lepiej przygotowywał przyszłych graczy do naszej gry, niż zrobi to nawet najlepszy cinematic.

Tak, czy inaczej, pierwsze wrażenie robi się tylko raz i w świecie gier, to właśnie trailery są naszą wizytówką, przez którą chcemy się zaprezentować jak najlepiej.

Rekomendacje

Wielkie studia gier AAA jeszcze przed premierami swoich tytułów wysyłają gry do dziennikarzy growych i recenzentów, by dostać od nich pozytywne oceny (przynajmniej wszyscy liczą na pozytywne 😉 ). Dzięki nim, już w dniu premiery ogólnej twórcy mogą pochwalić się przed klientami tym, jak bardzo podobała się ich gra innym osobom. Rekomendacja taka jak ta działa niesamowicie na naszą ocenę gry.

Oczywiście, uczestnicy Turnieju Trójgamicznego (jeszcze) nie tworzą studiów gier z milionowymi budżetami, ale nic nie stoi na przeszkodzie by pokazać grę znajomym, a być może nawet profesjonalnym recenzentom. Umieszczenie kilku miłych słów czyjejś oceny naszej gry w trailerze może pozytywnie wpłynąć na widza. Oglądający zwiastuny mogą wyrobić sobie pozytywne zdanie o naszej grze jeszcze przed zagraniem w nią! Czy to nie jest niesamowite?!

Wymagania techniczne

Na koniec przypominamy o wymaganiach technicznych zwiastunów. Uczestnicy Turnieju Trójgamicznego powinni przygotować trailer:

  • nie dłuższy niż 2 minuty
  • w jakości full HD lub wyższej (1080p)
  • w 60 klatkach na sekundę
  • w formacie MP4
  • z bitratem nie mniejszym niż 15Mb/s

Co dalej? Dalej już tylko pozostaje nam wysłać nasz zwiastun w świat i obserwować reakcję odbiorców. Jaka będzie reakcja jury Turnieju Trójgamicznego na trailery gier uczestników T3G?

Tego dowiemy się już na Gali Finałowej 15 czerwca 2022!